Yhdistyksemme

Ammattiosastomme on perustettu 8.4.1937 silloisten Niuvanniemen sairaalassa työskentelevien mielisairaanhoitajien aloitteesta ja se kuului Suomen Mielisairaanhoitajien Liittoon (MHL). Vuonna 1941 liitto ja sen alaiset ammattiosastot liittyivät SAK:hon. Liiton nimi muutettiin myöhemmin Mielenterveys- ja Kehitysvamma-alan Liitoksi (MKL) ja tällä nimellä se toimi lakkauttamiseen saakka vuoden 1981 loppuun.Vuonna 1982 Niuvanniemen ammattiosasto liittyi Kunnallisten Työntekijäin ja Viranhaltijain Liittoon (KTV). Tällöin osastomme sai nimekseenNiuvanniemen sairaalan henkilökunta KTV ry 611.

Vuonna 2006 aloitti toimintansa Julkisten ja hyvinvointialojen liitto (JHL), jonka perustajia olivat SAK:laiset julkisten alojen liitot Kunta-alan ammattiliitto KTV, Valtion ja erityispalvelujen ammattiliitto VAL ja Valtion yhteisjärjestö VTY. Yhteisöjäseninä liittoon liittyivät Merivartioliitto MVL, Tulliliitto ja Vankilavirkailijain liitto VVL.JHL:n myötä Niuvanniemessä KTV:n ja VAL:n yhdistykset yhdistyivät ja uuden yhdistyksen nimeksi tuli Niuvanniemen sairaalan JHL ry.